Yaşam

Köprüde Buluşmalar’da ödüller sahiplerini buldu

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, İstanbul Film Festivali bünyesinde 19’uncu kez düzenlenen Köprüde Buluşmalar’da 13 uzun metraj, 4 belgesel film, 6 dizi ve 7 kısa film projesinin sunumları yapıldı. Post-prodüksiyonu devam eden 4 uzun metraj ve 2 belgesel filmin endüstri profesyonellerine gösterimleri 25 Nisan’da Soho House İstanbul’da gerçekleştirildi.

OGM Pictures’ın sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘Köprüde Buluşma: Dizi’ atölyesi seçkisinde yer alan projelerin ekipleri, ulusal ve uluslararası profesyoneller, yayın platformları ve TV kanalları temsilcileriyle bir araya gelirken Film Geliştirme Atölyesi ekipleri senaryo, sunum ve yapım alanlarında eğitimler aldı.

Eğitim ve atölye çalışmalarının ardından 19. Köprüde Buluşmalar’da verilen ödüller sahiplerine takdim edildi.

WORK IN PROGRESS ÖDÜLLERİ

Work in Progress ödüllerini jüri üyeleri Karim Aitouna (Haut Les Mains Production), Nazlı Elif Durlu (Senarist ve Yönetmen) ve Thanos Stavropoulos (Thessaloniki International Film Festival) verdi.

ANADOLU EFES ÖDÜLÜ: 32 Metre

Jüri Kararı: Anadolu Efes Ödülü, köylerindeki erkeklerle aynı derecede dinlenme hakkı elde etmeye kararlı kadın karakterlerin günlük yaşamlarını anlatan konusu ve iyi uygulanmış bir sinematografik sürükleyiciliğe sahip olmasıyla Morteza Atabaki’nin “32 Metre” filmine verildi.

DAİRE CREATIVE GÖRSEL TASARIM ÖDÜLÜ: En Güzel Cenaze Şarkıları

Jüri Kararı: Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü, sorunlu bir ailenin acılı ama samimi hikâyesini eğlenceli ve özgün bir şekilde anlattığı için Ziya Demirel’in “En Güzel Cenaze Şarkıları”na verildi.

FİLM GELİŞTİRME ATÖLYESİ ÖDÜLLERİ

Film Geliştirme Atölyesi jüri üyeleri Artem Vasyliev (Studio Metrafilms Moldova), Dries Phlypo (A Private View) ve Meryem Yavuz (Görüntü Yönetmeni), 24-26 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen proje sunumlarının ardından atölyede ödül alan projeleri belirledi.

Jüri değerlendirmesinde projelerin hevesli, zeki, cesur, yaratıcı ve özgün olmaları gibi kriterleri dikkate aldı.

KÖPRÜDE BULUŞMALAR ÖDÜLÜ: Yabancı

Jüri Kararı: Çok cesur ve kişisel yaklaşımı dolayısıyla “Yabancı” projesine Köprüde Buluşmalar Ödülü’nü veriyoruz.

MELODİKA SES ÖDÜLÜ: Benim Mutlu Ailem

Jüri Kararı: Yaratıcılığı ve çok hassas bir sosyal konuya dokunduğu için Melodika Ses Ödülü’nü “Benim Mutlu Ailem” projesine veriyoruz.

POSTGARDEN RENK DÜZENLEME PRODÜKSİYON ÖDÜLÜ: Saadet

Jüri Kararı: Sıradışı bir kahramanın özgün hikâyesini anlattığı için ödülü “Saadet” ekibine veriyoruz.

AKDENİZ FİLM ENSTİTÜSÜ SENARYO ATÖLYESİ ÖDÜLÜ: Minderkafa

Jüri Kararı: Akdeniz Film Enstitüsü Senaryo Atölyesi Ödülü, hedeflerinin, karakterlerinin ve çatışmalarının netliği, değişime yönelik hevesleri ve tüm ekipte hissedilen canlılık nedeniyle “Minderkafa”ya verildi.

KÖPRÜDE BULUŞMA: DİZİ ATÖLYESİ ÖDÜLÜ

OGM Pictures sponsorluğunda gerçekleştirilen Köprüde Buluşma: Diziler atölyesi ödülü Ahu Türkpençe, İnci Gülen Oarr ve Nilgün Önes’ten oluşan jüri tarafından belirlendi.

OGM PICTURES ÖZEL ÖDÜLÜ: Ladies

Jüri Kararı: Sunulan tüm projeleri çok değerli bulduk, hepsini tebrik ediyor ve çalışmalarında başarılar diliyoruz. Anlatılan hikayede herkesin hayatından bir parça bulacağını düşündüğümüz ve sunumda kullanılan eğlenceli dilin senaryolara taşınacağına inandığımız için “Ladies”i ödül sahibi olarak belirledik.

KISA FİLM ATÖLYESİ ÖDÜLÜ

Kısa Film Atölyesi ödülünü jüri üyeleri Celine Roustan, Hakim Mao ve Onur Sefer takdim etti.

PUBLIC FİLM ÖZEL MANSİYON ÖDÜLÜ: Yersizyurt

Jüri Kararı: Cömert sponsorumuz sayesinde, ikinci bir filmi destekleyebilmenin ve 20.000 liralık bir mansiyon ödülü verebilmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu proje, ulusal çapta bir trajediyi ve kişisel travmayı iyileştirici bir sanat ürününe dönüştürme azmiyle bizi derinden etkiledi. Bu sebeple, mansiyon ödülünü Ali Baran Baz’ın Yersizyurt projesine vermek istiyoruz.

PUBLIC FİLM ÖDÜLÜ: Canavarlar Gerçek Midir?

Jüri Kararı: Film yapımcılarının çok güçlü ve net vizyonuyla öne çıkan bu projede tür sinemasına ve kültürel ögelere dair unsurların akıllıca kullanımı bizi etkiledi. Ödül, Sertaç Koyuncu’nun “Canavarlar Gerçek Midir?” adlı filmine verildi.

(KÜLTÜR SANAT SERVİSİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu